Siapa Yang Makan Cili

Siapa yang makan cili dialah yang terasa pedas. Jika korang yang makan cili maka korangla yang terasa pedas... betul kan cakap aku nie ? Tapi kannnn.... korang kena percaya jugak, bahawa tidak semestinya pedas itu hanya datang dari cili. Rasa pedas yang kita rasa pun bukan semestinya di dalam mulut atau sekitar tekak tetapi telinga pun boleh jugak berasap menahan pedas.

Ini contoh aku nak bagi tau korang... " hang kalu nak jadi menantu aku, tauk(campak) moto honda cup hang tue dalam sungai, pas tue ganti Proton model terbaru... barula hang layak jadi menantu aku...." Pedas tak ? bukan kerana makan cilikan ? Pedas itu di telingakan ? dan pedas itu kerana mulutkan ? 

Dalam satu hal yang lain pedas nie jugak kadang-kadang datangnya dari mulut ustaz-ustaz yang mengajar di majlis-majlis ta'alim di masjid-masjid atau di surau-surau..... ceramah la senang cakap ! Contohnya bila ustad cerita isi syurga dan penghuninya, melopong jea mulut dengar dengan penuh takjub, terasa macam dah kompom masuk syurga. Bila ustad cerita bab keadaan di neraka pulak, tunduk jea masing-masing... dengan penuh keinsafan... layuuuu jea semacam ! Tetapi bila ustad bukak kitab pada bab yang menyatakan HUDUD.... haaaaa masa nie la ada telinga-telinga yang rasa tersangatla pedasnya. Maka berkatalah mereka itu bahawa mulut ustad sangat pedas dan pedas ini sangat terasa... lalu sampai di telinga-telinga mereka ! Ha ha

Ishhh.... terasa malas la pulak aku nak sambung lagi cerita Siapa Yang Makan Cili nie... Lagi panjang cerita, lagi la bertambah pedas nanti, Itu belum lagi cerita Pukul Anak Sindir Menantu.... itu pun pedas jugak tue ! Makan satay jea jika tak mau pedas.... Ok la yea...! 

2 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Kamsiah 19 April 2012 at 19:11  

beberapa ayat mengunakan perkataan cili
-aku cilikan mulut tu baru tau
-kecil2 cili api
-errr...cili sekarang berapa rm sekilo...hehehe..

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP