Rindu Bertandang Lagi


Pertama kali aku dengar lagi nie kepala hotak aku tidaklangsung menghala kepada cinta sesama makhlok.... sebaliknya lagu nie bawak aku mengingatkan balik kenangan zaman belajar dulu...jelas kelihatan di ruang mata Room 116 kediaman aku masa tue. Aku nampak wajah Tok Guru mengadap kami setiap hari... terbayang geng geng yang seangkatan ketika tue. Aku ingat saat saat mentelaah kitab setiap hari, memasak membasuh semuanya DIY.

Malam-malam lepas bukak kitab aku lepak-lepak dengan dua tiga orang member sambil berstory-story kisah-kisah angan-angan nak kaween la, nak sambung belajar kat timur tengah la... macam-macam ! lepas tu tido....zzzz. Tidur ku kira lumayan jugak la... dengan sehelai toto sekaligus ku jadikan selimut jika keadaan memaksa Hahaha... walau tanpa tilam tebal sejengkal... hari ini aku rasakan tidur aku di sana terasa nikmat terbest yang pernah aku rasakan bernanding tidur di hotel, mungkin ketika tu kami semua tidur bersama malaikat kut...
korang nak caya boleh tak nak caya pun aku tak kisah !

Aku ingat lagi ketika melangkah buat pertama kali ker sana aku tinggalkan kemegahan dunia kerana aku ingin carix kesegaran dunia yang baru. Ada juga kawan-kawan aku macam tak caya aku memilih kembali "sekolah" setelah merantau kesana kemari. Depa tak caya aku pilih tali lehir ekor kat belakang dan menolak tie ikat kat tengkok... hehehe tapi itu semua kerja Tuhan tiada insan boleh membantah cayalah itu kehendak Tuhan....

Hari ini Rindu Bertandang Lagi...
Aku rasa sedih banget, rasa bersalah rasa bimbang macam-macam rasa... terkadang aku bertanya pada diri apakah Tuhan sudah tinggalkan aku atau... aku yang sudah meninggalkan Tuhan... Kepada Allah aku tidak mahu berputus dari rahmat Mu.. Maka ampunilah aku ampunilah kami berilah kami taufiq dan hidayah yang berterusan dalam kami menjalani kehidupan... Amin ya robbala'lamin

*pic di atas adalah pic Tok Guru Ustz Hj Latif yg dikenali sebagai Pak Teh.
*klik nikmat terbest to the lagu...

2 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Afida Anuar 9 March 2011 at 21:51  

Hurmmm..pak shake belajar kat pondok ka dulu2?errr

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP