Semanis Kurma mengapa Ramai yang Menyampah ?


AKU setuju sangat hari nie banyak program-program bercorak agama terbit di stesen-stesen TV tempatan bagi aku ini satu perkembangan yang baik la walaupun belum lagi sampai tahap sangat baik atau terbaik harus la jika nak bagi pujian pada stesen-stesen TV nie... itu pun jika nak puji la sebab program maksiat pun nampaknya makin subur.

HARI nie boleh la kita lihat program-program TV seperti rancangan Mari Bertaranum, Akedemi Al-Quran, rancangan Halaqah, Usrah, Hal Ehwal Islam banyak lagi la... semuanya bagus-bagus ! pendek kata banyakla benda-benda yang kita tak tau boleh dapat info seperti haram, halal, harus, makruh dan sebagainya kira bagus la untuk semua golongan. Kalau perlu perbanyakan program-program agama semacam nie.

TETAPIkan... dalam banyak-banyak program yang bercorak agama, aku cukup tak seronok dengan rancangan Semanis Kurma tah kenapa tah ? menyampah betul aku tengok... aku tak tau la kalau korang yang baca nie tak setuju dengan aku sebab tue program agama kan, tapi tu la hakikatnya aku menyampah betul rancangan Semanis Kurma nie... tah la masuk setan kut otak aku nie...! Sebenarnay bukan aku sorang jea yang tak suka rancangan Semanis Kurma nie, banyak lagi yang tak suka rata-rata bukan tak suka rancangan tu tapi... pengacara dia tu yang 'TER...' sangat, itu yang orang selalu sebut !

14 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

blueCITY 6 January 2010 at 12:47  

salam tuan sheikh,

betul betul betul
kat astro oasis tuh macam2 ada citer keagamaan.
antara nya membina minda bersama dato fadzilah kamsah.
bicara bersama ustazah fatma, hikayat putra sazlan bagi adik2 dll.
sentiasa ada bacaan doa2 dan zikir setiap sebelum maghrib dan subuh.

saya spt setuju dgn pandangan tuan pasal semanis kurma ni.
kadang2 macam over gediks, ekekk. kdg2 cam malu lak kan, so, saya pun malas nak tengok. hehehe...
dulu suami dia tu nampak cam pendiam sikit, tapi mayb dah kena samakan dgn wife dia tuh, terover..
so, jadilah cenggitu..

tapi, ada ramai yg suka kot
masing2 kan
heeeee

~Eila @ Along~ 6 January 2010 at 16:04  

semanis kurma ni citer ape? huhu..nampak sgt aku ni melayan astro je..hehehe

POSH76 6 January 2010 at 18:17  

baik alhamdullilah me too tak berapa nak suker ...over ajerrr...dia berdua jerlah pasangan paling romantis dlm dunia ni

Mr PenyuBiru 6 January 2010 at 18:37  

saya jarang tengok tv. yg sempat tengok cuma buletin utama selepas itu akan diambilalih secara kukubesi oleh anak saya.hehe..

Sheikh Azmie 7 January 2010 at 00:16  

Aku jugak yang masih tak ada Astro...

Tirana 7 January 2010 at 04:41  

sheikh, saya tak selalu dapat tengok tv. Kalau ada masa, saya suka menonton CSI aje..hehehe.. Saya lebih suka baca buku daripada menonton..Jika tidak pun, menonton youtube, ada juga ustaz bagi ceramah di youtube tu..Kita boleh pilih mana yang kita suka di situ..and at our own free time.

DUN Behrang 2020 7 January 2010 at 13:42  

Pengisiannya bagus...mungkin pendekatannya perlu diperhalusi semula...

MrYusSmile 7 January 2010 at 13:54  

Salam Ya sheikh.
Aku da lama x layan Semanis Kurma ni..dulu pd peringkat awal rancangan ni aku layan jgk, ms tu ok lg rasanya, tp skg x tahu la kan.. isi dlm program tu mmg menarik sbb byk yg dpt kita pelajari utk di renungkan.

Cuma mgkin yg menjadikan ianya "cacat" di sbb kan pengacara ni, aku rasa jgn terover sgt, nnt meluat plak tgk..info bgus..tp layout kureng...

apa pun.. sendiri2 pya persepsi.

Sheikh Azmie 7 January 2010 at 14:15  

Pendapat aku pun sama...
sesuatu yang berpesan-pesan pada kebaikan itu sangat mulia dan sangat dituntut, bagusla kan ? aku pun x ada ilmu setinggi dia nak arah macam dia... tapi berpada-pada la jangan sampai orang menyampah

Banyak cakap banyak silap ooo

Tihara 8 January 2010 at 16:41  

hmm..memang tak minat tengok semanis kurma disebabkan ustazah yang kurang kesederhanaan tetapi over..kan Dr MAZA penah condemn die dulu dalam Suara mufti seketika dulu...setuju sangat dengan MAZA sebagai ustazah tak patut ambik kesempatan jadi duta produk kecantikan..

Kamsiah 9 January 2010 at 07:17  

tak pernah tgk,cuma tertengok bila tertekan remote ja..bkn apa...nyampah tgk artis2 undangan...tak layak la artis2 tu nak bg nasihat/tips...sedangakn hidup mereka sendiri...sendiri mau ingat..!!

bg saya,cukup la ustz bahyah dan suaminya ja...

Zaiyani 21 February 2010 at 23:29  

emm.. aku rase ok jer ustaz ngan ustazah tuh jadi host.. dia bertepuk tampar pon x de haram.. halal dan setan lagi ler sakit hati tengok programme tu... nape kita nak nyampahz plak? kalu programme remaja kat tv3 tuh lagi meluat akutengok si azura ngan e-wan.. pompuan tuh kejap2 pegang lengan si e-wan.. kejap2 melekat tangan2 diowang.. lagi ler meluat.. dose plak tuh.. aku heran sebab kalu program yang melibatkan lelaki dan perempuan yg bukan muhrim jadi pengacara.... pastuh boleh bertepuk tampar x pulak orang nak tegur.. tapi kalu programme mcm semanis kurma tuh.. orang siap nyampahz lagi.. tuh la namenyer maknusia akhir zaman. nak kiamat dah...

e-rokok 25 February 2010 at 12:23  

nape nk menyampah?aku tgk host tu cuba sesuaikan ngn tajuk yang dihujahkan.
bknnya dia suruh org wat maksiat pun. pasal duta produk kecantikan,itu rezeki dia takyahla nk kutuk2 org. Agpun info2 yg dia bg mmg manfaat.

peeja 22 July 2011 at 15:04  

asal nyampah? jeles tgk org bahagia ke..haha..pelik2..sy sndiri pernah dgr ceramah live uztazah tuh..ati keras pn leh jd lembut..korg ni x abes2 nyampah mende yg elok..siann

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP