Gula-Gula dan Krisis Gula

Kali nie gula pulak... dulu minyak masak pastu tepong pastu beras... sebelum tu petrol... pastu ayam, tue tak termasuk ayam picit lagi...! benda yang manusia kuat melantak itula yang naik harga. Arini sorok esok naik harga, lusa sorok tulat naik haaa begitu la seterusnya sampai mampos !

Dalam hal yang berkenaan gula krisis yang melanda sekarang nie, korang jangan tanya la mengapa hal nie boleh terjadi ? sebenarnya puak-puak nie dah ada jawapan, apa kata dia ? rakyat melayu mengambil gula dalam jumlah yang tinggi berbanding di negara-negara yang lain... untuk mencapai gagasan 1melayu yang sihat rakyart melayu perlu menjaga kesihatan... baru sekarang nak cakap semua nie, dulu tak penah pulak cakap macamtu... Tambah NYA lagi kenaikan harga gula hari ini masih jauh lebih murah berbanding harga di negara-negara jiran...! Bilamana ada saja kenaikan harga barangan kegunaan harian itulah lagu hit's yang diputarkan balik, baik dari bawang cabai sampai la kertas tisu lap bontot asal naik harga jea, depa kata harga di negara jiran jauh lebih mahal. Ini adalah lagu lama yang sentiasa di beri nafas baru... Dia mana tau rakyat sesak nafas bila dengar lagu tue !

Nie nak tanya sikit... duit hantaran naik jugak ker... ?
Setakat nie yang turun hujan jea la nampaknya... itu pun berhenti sekejap-sekejap !

5 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

BeaN MorENo 4 January 2010 at 16:19  

hehe...cun siot gambo tuh...tapi betulla bro...semua naik tapi yang susah nak naik ialah GAJI...

MrYusSmile 4 January 2010 at 18:18  

hahaha...tulah masalahnye.. gaji mcmna nk naik..da kena potong ngn income tax..so..susut la memanjang.. x cukup ke ??

Tirana 4 January 2010 at 20:00  

Depa tu kaya..Sheikh..naik banyak tu bukannya terasa sangat.. lagi dok perabih duit rakyat dengan pi shopping ke oversea pun depa tak rasa guilty..inikan pulak naik harga gula yang seciput tu...Masalahnya bila harga gula naik, nanti harga makanan lain pun naik juga..kesian kat kita..La ni pun dah dok berpekin belanja..bila semua naik kita pakat pi rumah pak jib minta sedekah kat dia..serbu dapur dia..makan apa yang ada sampai licin..baru dia tau kita ni dah kebulur.

aliadijamina 5 January 2010 at 00:14  

Alang kan mas kahwin pun naik ...ini kan pulak gula...kekekekke

Luth Textile 13 January 2010 at 01:07  

susah la bro.. kalo orang yg buat kerja, ada sorang lg kondemkan dan memperjahanamkan apa yg org buat kerja tu buat, tak guna juga..

sorg kena membina dan sorg lg kena menyokong..

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP