Duit Duit di Mana Kau Duit


ADA yang panggey ringgit, ada yang panggey dollar, ada yang panggey bhat, semua itu duit... duit duit duit. OOO... bestnya kalau aku ada banyak duit ! Macam-macam aku nak buat kalau aku ada duit. Aku dah terbayang dah macamana bila aku banyak duit... hahaha ! aku pegi sana aku pegi sini, aku beli hitu aku beli hini, aku tengok si dia tue aku tengok si dia nie... huh, pendek kata duit jea la yang bercakap... !

'' Satu perkara yang aku
tak berani lakukan bila aku
banyak duit ialah
...
BERJANJI.
Zaman ini zaman duit
Tak berduit diri tersepit
Jangan sampai jadi hamba duit, nanti musnah diri sendiri

Ada yang benci duit, ada yang cinta duit... bikin perut buncit *aaa... ini bukan aku aaa... !
Ramai orang yang berkata, Duit punca banyak dosa...
Jangan suker telan rasuah nanti Agama, Bangsa, Negara akan musnah. Semua punca duit...

Carix duit halal
Agar tidak kesal...

Duit-duit di mana kau duit, Duit hutang ku membukit
Ooo ooo hehehe... !


7 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Tirana 29 December 2009 at 18:49  

Orang kata..ada duit semua boleh jadi..tapi tak semua benda boleh dibeli dengan duit.

aidah 29 December 2009 at 20:00  

Salam Sheikh,
Lama tak bersiaran. Memang betul zaman sekarang ni duit adalah segala2 nya. Hujung2 tahun ni anak nk naik sekolah lg pening memikir bab duit ni. Tp org yg byk duit pun asyik komplain duit asyik tak cukup, nape ye.........

MrYusSmile 30 December 2009 at 06:50  

Biasa la tuh sheikh.. x leh nk merungut sgt, klu kita nk ada lebih, kn pndai cr Alternative or cari xtra income. Apa pun..wet adalah segalanya dan wet juga byk menyelesaikan mslh, wlaupun x smua dpt setel, tp zaman skang 80% adalah d sebabkn duit. hehe

Kamsiah 30 December 2009 at 07:14  

kalau datuk2 tak berduit..artis/selebriti dah tentu tak mau melekat,menempek..:)

~Eila @ Along~ 30 December 2009 at 22:04  

kalo byk duit mmg boleh ape yg diinginkan..tp duit tak boleh kebahagiaan...kasih syg je tak dpt dinilai dgn duit..

afeena 31 December 2009 at 10:35  

zaman sekarang ni......semua duit...kalau nak bahagia pun kene de duit bnyak....feena pun nak duit bnyak2....
SALAM TAHUN BARU 2010

saipul nizam 20 January 2010 at 00:31  

Salam,

2009 telah meninggalkan kita dan kini 2010.

Hari ini saya akan tunjukan bagaimana orang biasa boleh mencapai
kekayaan dan kebahagian. Saya telah lakukannya dan sekarang adalah
masa untuk anda pula.

Saya terbaca satu kajian yang mengejutkan dimana hampir 95% rakyat
Malaysia yang telah berkerja sepanjang hidup mereka bersara dengan
hampir RM5000 sahaja dibank!

Cukup mengejutkan! Jangan menjadi 95% yang terpaksa bergantung kepada
kerajaan, kebajikan dan sanak saudara untuk hidup dengan selesa
selepas bersara kelak. Anda perlu bersedia dari sekarang.

Sekarang, apa yang perlu kita lakukan...

Cari tempat yang agak sunyi dan biarkan suara hati anda bergetar.
Apa yang anda mahukan sebaiknya dalam hidup anda: Kebahagiaan, kesihatan,
kewangan, kebajikan dan sebagainya?

Tuliskan matlamat untuk SEMUA aspek kehidupan anda: keluarga, kareer,
sukan, kerohanian dan seterusnya. Apa yang anda rancangkan dalam masa
1,2,3,5 tahun akan datang. Kemudian TULISKAN semuanya.

Jangan hadkan fikiran anda, biarkan imaginasi anda berputar walaupun
ianya nampak seperti "mustahil". (Daripada wira kepada BMW 5 Siri!)

Perkara penting yang perlu anda ingati:

* Tanpa kebebasan kewangan, anda akan menjadi hamba kepada duit.

* Mencapai kebebasan kewangan akan mengambil masa, dedikasi dan kerja keras...
tetapi ianya pasti berbaloi akhirnya.

* Ingat, wang bukanlah segalanya. Tetapi semuanya memerlukan wang pada
zaman ini. Ingat dengan wang kita boleh menolong orang yang dalam kesusahan.

* Hampir semua orang mempunyai kebolehan untuk berjaya, tetapi hanya sedikit
sahaja yang mempunyai komitmen untuk berkorban demi mencapai kekayaan.

Masa untuk bertindak:

1. Terima hakikat bahawa anda boleh mencapai kebebasan kewangan dan buat
komitment dalam diri anda untuk mencapainya. Ianya dalam gengangam jika
anda benar-benar mahukannya. Anda mesti YAKIN - itu yang paling penting.
Anda akan lihat bagaimana keajaiban minda anda menolong anda nanti. Buangkan
jauh-jauh idea bahawa anda mesti bekerja sampai ke tua.

2. Tanya diri anda: Dimana anda berada dalam masa 2, 5, 10 tahun akan datang?
Buat matlamat yang buat anda teruja. Jika anda ada segalanya, apa yang akan
anda buat? Jika anda mempunyai wang yang banyak atau anda hanya ada sebulan
sahaja untuk hidup.. apa yang akan anda lakukan? Tuliskan semuanya.

3. Bagaimana kedudukan kewangan anda sekarang. Berapa duit masuk dan keluar.
Hutang yang belum berbayar? Mana yang boleh diperbaiki?

4. Buat matlamat BARU untuk tahun 2010. Buat keputusan apakah langkah yang perlu
diambil untuk mancapai matlamat anda? Semua matlamat mestilah tepat dan mempunyai
had masa.

5. Mulakan simpanan jika belum (walaupun RM50 sebulan di ASB! Mesti buat!)
Dengan hanya simpanan RM50 setiap bulan di ASB, wang anda akan berganda menjadi
RM170,000 dalam masa 40 tahun.

6. Jimatkan perbelanjaan dan simpan wang lebih. Cari projek atau bisnes.
Tip: Buat sekurang-kurangnya satu ebook "Bagaimana Untuk ..... "

7. Berikan ganjaran jika sasaran dicapai. Pergi makan angin atau belikan yang
special untuk keluarga.

8. Cuba capai matlamat anda dengan apa yang ada. Dengan semangat JITU dan tidak
mudah menyerah kalah anda pasti akan mencapai semuanya. (Pasukan bolasepak
Malaysia juara juga akhirnya disukan SEA selepas 20 tahun mencuba!)

9. Hidup dengan seimbang: dunia dan akhirat.

10. Kesilapan paling besar yang boleh kita lakukan ialah menunggu UNTUK BERTINDAK
untuk mengubah kehidupan anda sekarang. (ingat 95% diatas, jangan jadi seperti
mereka!). Bangun dari kerusi anda dan lakukan sesuatu.

Akhir sekali 3 PAKSI KEKAYAAN:

BUAT DUIT + MENYIMPAN + PELABURAN BIJAK = KEBEBASAN KEWANGAN

Mari kita jadikan 2010 tahun paling bermakna!

Demi kejayaan anda......


PS: Kesilapan yang dilakukan oleh 95% diatas ialah mereka terlalu sibuk bekerja
untuk cari duit daripada MEMIKIRKAN cara buat duit dengan banyak!

Jika anda telah bersedia pada tahun 2010...
contact sy di 012-6844427 atau tinggalkan no telefon ke dlm inbox sy....

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP