hujah mak aku seterusnya

Selamat Menyambut ' Hari Emak '
Aku dah tak ada mak...
Aku sekarang tinggal sebagi anak yatim piatu, so aku tak dapat la nak merayakan Hari Mak..

Sedey ooo...! tengok orang lain yang ada mak, teringin nak sembang-sembang, minum-minum dengan mak, dulu masa hayat mak masih ada aku selalu baring baring atas peha mak aku walaupun aku dah bermisai atas dan... kaki la maksud aku ! Masa tu Mak aku usap usap kepala aku dia kata " Hang nie dah besaq panjang, bila lagi hang nak kawin ? tue jea yang selalu mak aku tanya... Tapi aku tak pernah boring soalan macam tu... sebab aku memang suka kalau mak aku tanya pasal kawin, aku sebenarnya memang dah gatal sangat nak kawin hehehe..! cuma aku tak nak cakap jea... bab sembunyikan perasaan nie aku memang teror hehee... dalam hati Tuhan jea yang tau...!

Aku cakap la kat mak aku...
" mak, chek nak tukaq minyak itam moto pun mintak duit kat mak, camner nak kawin ?aku saja jea cakap gitu, nak dengar hujah mak aku serterusnya... "Gaji hang besaq, hang boh mana duit hang ? kalau hang betoi betoi nak kawin... Mok ada simpan duit yang hang bagi kat mok bulan bulan tue " !

sebenarnya mak aku tak belanja duit gaji yang aku bagi kat dia, agaknya dia dah tau kalau aku dalam kesempitan tegar pasti dia yang jadi sumber rujuk aku hehe ! Abah macam biasa la tak kata apa-apa hehe... cover macho kut !

"Hang kalau ada duit pie merayau kat luaq negri la dengan beg besaq hang.., kalau dah bekenan sangat hang bawak jea la dia balik, Mok tak kesoh asalkan dia mau sunat..."
Apa la mak aku nie, kesitu pulak... !

Ketika tu sebenarnya aku tak dea makwee, aku tak ada peminat... kalau ada pun aku tak nampak yang boleh di buat bini sekadar kawan-kawan tu boleh la ! Agaknya aku nie tak teste diorang agaknya, tak cocok kata orang indon

insyaAllah aku sambung nanti... ! aku bzy betul sekarang nie....
aku jugak rindu dengan korang semua, tapi aku x dapat nak selalu berada di depan PC selalu kecuali urusan kerja jea... !

Kepada cikgu-cikgu ' Selamat Hari Cikgu

14 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

JIVEBUMZ 18 May 2009 at 16:34  

hihi kelako la n3 nie.. neway jgn sedey2 eh walaupun tak de mak.. doakan yg terbaik untuk mak awak yer :)

Lieya 18 May 2009 at 20:36  

Pokcik nie wat lawak plak... Al-Fatihah utk mak mu... Dah2 cepat sambung...

atty's 19 May 2009 at 11:44  

hehehe..entry yg penuh makna..i like..
al fatihah utk arwah emak mu..

mamaaffiq 19 May 2009 at 12:53  

bila nak sambung citer..cam best jek..

DUN Behrang 2020 19 May 2009 at 12:56  

psssttt...nak tolong carikan leh je...baekkk punya!

Al-Fatihah untuk mak tu...Allah lebih menyayangi dia...kengkawan kat sini ada sentiasa menemani...

Noorma 19 May 2009 at 13:19  

Walopun ibu jauh dimata, tp dekat dihati kan..tabahkan menghadapi liku2 hidup..

lemangcute@chah 20 May 2009 at 16:35  

everybody got theair own unique story..

appreciate it..

this is life kan..

Kita adalah milik Allah...

REENAZ 30 May 2009 at 03:08  

Salam Pak Sheikh
Saya ada emak ada ayah lagi. Tapi jauhhhhhhhh beribu batuuuuu....Windu wooooo.....Uwaaaaa!!!!!

atty's 9 June 2009 at 21:41  

jalan2 ronda blog..kekwn...

Noorfa 15 June 2009 at 10:58  

Pak Sheikh jgn soday2..sabar ek..bila nk smbg cete ni.. berjangut dh tunggu..hehe

fuji itsuki 6 July 2009 at 08:19  

takpe..walaupun dah takde mak..yg ptg..hari2 kite syg mak..doakan utk die selau..insyaallah..klu takde hari mak pon bole je syg..hehe

M Z Fareeha Yussof ($_$) 19 October 2012 at 01:29  

continue this entry, could you plis? im waiting,you are so "comel" la abah.

M Z Fareeha Yussof ($_$) 19 October 2012 at 01:32  

could you plis continues this entry??mana ending dia? you are so "comel " la abah, hahaha..

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP