umno... telunjuk lurus kelingking berkait !

Banyak pendapat mengatakan raja2 banyak dari keturunan lanun... yea ker ?
tapi aku tak nak storry sangat la pasal tu, lagi pulak aku bukan ada fakta yang jelas, cuma jika diminta pendapat aku aku suka nak kata gini...KALAU MENGIKUT SIZE LANUN YANG ADA KAT MALAYSIA...PERTUBUHAN LANUN YANG PALING BESAR IALAH UMNO...dalam politik sekular tidak ada dosa dan pahala yang diperhitungkan. Kerana mereka yang tahu dosa pahala dari awal lagi tidak akan melangkahkan kaki ke dalam gelanggang politik assobiyah apa lagi politik fulus ! Puak-puak nie hanya akan amalkan kehendak Al-Quran bila dah mati jea !

selama lima puluh tahun berkuasa belum ada sehari pun pemimpim-pemimpin melayu islam umno call-up for meeting semua mufti-mufti yang ada termasuk cendiakawan2 berijmak membincangkan bagaimana nak memertabatkan hukum Allah. Akhbar-akhbar arus perdana yang terbitnya terlalu banyk sejak dahulu hingga kini masih gagal memberitahu takyat tentang adanya hukum Takzir ,Qisas dan Hudud yang dikehendaki oleh agama islam...

Televisen yang berbagai-bagai saluran juga kelihatan tidak bermaya untuk menerangkan sesuatu yang bersangkutan dengan Ibadah,Akhlak,Jenayat dan MUnakahat. Akibatnya apa ? manusia jadi resah... pedoman yang sebenar-benarnya tidak sampai ker jiwa rakyat, jiwa takyat jadi kosong... tidak dapat mengenal identiti sendiri sebagai penganut islam lalu kekosongan ini terisi dengan fahaman-fahaman yang memesongkan... angkara siapa ini ? siapa yang harus dipersalahkan... ? selain dari individu itu sendiri tentulah pemimpin-pemimpin yang berkuasa di atas sana yang perlu bertanggungjawab... janganlah bersifat " Telunjuk Lurus Kelingking Berkait " jangan nanti Cuci Tangan apabila diminta dipertanggungjawab atas kepincangan ini....

* eh aku nak kena teruskan ker tulisan nie ?
banyak lagi jika aku nak sambung.... korang jea la kut yg tak mau baca... !

13 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

nurul falah 8 February 2009 at 10:46  

berdoalah kita sentiasa agar segala gerak langkah kita adalah kebenaran dan bukan membantu ke arah kesesatan

MrYusSmile 8 February 2009 at 13:11  

aku tahu serba sikit psl d raja ni..asal usul dia.. sbbnye perintahan d raja ni.. ada kena mengena dgn pelantikan yg mcm na erk aku nk terangkan..takpe la.. ko smbung je n3 ni... bia aku simpan info psl d raja ni ok geng..

BeaN MorENo 8 February 2009 at 13:17  

hehehe...bro bende nih sensitif tau...jgn main2kan isu raja2 nih...sebab itu isu negara...tapi apa2pun entri ni bagus boleh bukak mata...nice info...

Tirana 8 February 2009 at 15:48  

Malang nasib kita dapat pemimpin yang bersikap telunjuk lurus kelingking berkait..

limaumaniss 8 February 2009 at 17:23  

ish ish...duniawi....duniawi....

Sheikh 8 February 2009 at 17:37  

sheikh to Nurfalah,

adakah kali nie saya kelihatan begitu.. ?

Sheikh 8 February 2009 at 17:40  

sheikh to MrYusSmile

Manusia nie sama jea.... yang membezakan antara satu dan yg lain ialah takwanya jea... !

Tq BRO !

Sheikh 8 February 2009 at 17:47  

sheikh to BeaN MorENo

Raja adil raja di sembah...

itu dilog yg sering di ungkapkan dlm filem melayu kelasik !

Sheikh 8 February 2009 at 17:50  

sheikh to Tirana,

itu semua kerana pemimpin bernafsu besar... tetapi jahil Agama

Sheikh 8 February 2009 at 17:51  

sheikh to Limaumanis,

dan bagaimana pula yg dikatakan Ukhrawi...?

cybernetics mind 12 February 2009 at 15:04  

alangkah indahnya hidup ni
kalau Islam benar2 dimartabatkan...
itu jam baru laaa kita dapat menikmati apa yg dikatakan kemanisan beribadah tu...

hehehe...tk abis2 pasal Raja erkk..
aku pon still ada entri baru yg citer hal ni... :)

mamaaffiq 13 February 2009 at 13:49  

hidup syeikh...kami kat perak skang nak tgk tv n baca paper dah malas.. dah frust sejak dah tukar kepimpinan baru ni..dah tu asyik memburukkan yng lama.padahal realitinya tak mcam tu..rakyat skang bukan mcm dlu,tau mana yg elok ,mana yg tak.. harap2 sangat ada pilihanraya,baru tau hakikat yg sebenar...

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP