Korang dah tua ke belum?

Nak tahu korang dah tua ke belum...mai baca nih!!!..kalau ada lebih 5 ciri2 kat bawah ni... maknanya korang dah tua le tuh... tapi nie bukan pendapat aku, ini pendapat orang yang terdahulu aku cuma copy and paste jea



1. Dulu,kalau nak membaca... dari jauh pun boleh baca.Sekarang dekat-dekat tak nampak... kena jauh-jauh sikit.

2. Dulu, masa tidur menghadap muka bini rapat rapat, sekarang, berlaga punggung saje... itu pun dah kira rapat sangat dah tu...

3. Dulu,mana-mana pergi mesti bawa minyak wangi ( dalam kereta ke,handbag ke..),sekarang, bawa juga... tapi minyak angin la...

4. Dulu masa nak keluar rumah siap sikat rambut lagi... sekarang, pakai topi jea, sebab dah berdahi profesor

5. Dulu,kalau nak kemana-mana,sanggup tunggu bini sampai sejam iron tudung... Sekarang, "Alah... you pakai yang "wrinkle free" tu je la... .!" ( dalam hati... macam la ada orang nak tengok dia... ishh ! Malam tadi tak mau nak gosok... lembab betul...)

6. Dulu sanggup jalan berbatu-batu teman bini shopping,sekarang... tunggu dalam kereta jer. Kejap-kejap SMS... "Lama lagi ker?" "Apa aje yang di cari nie... hah ?"

7. Dulu,hebat...sebulan paling kurang 15 kali tolak seminggu... sekarang, kalau dapat 12 bulan sekali pun kira hebat juge...

8. Dulu, waktu menunggu pun dah keras... sekarang,jenuh menunggu nak keras...

9. Dulu, isteri nak tidur pakai shorts pun tak boleh,suruh buke... jangan pakai apa-apa. Sekarang, isteri nak tidur pakai kemban pun kena suruh buke juga... ."pakai baju yang senonoh sikit tak boleh ker... ?

Apa pun pendapat di atas hanyalah cuma pendapat yang tiada nas dan dalil. Anda berhak untuk percaya atau tidak percaya dengan pendapat ini dan ia juga tiada kena mengena pada yang hidup atau yang sudah mati... he he !

Read more...

Jawapan Tag dari Kayrull

Lama dah aku peram tag dari Kayrull nie, bukan aku lupa tapi aku saja jea lewatkan sikit sebabnya tak lama sebelum tag nie dia bagi aku, terasa aku baru jea jawab tag yg pertama dari dia, Apapun
terima kasih aku ucapkan untuk Kayrull, sorry kerana peram agak lama... !

1.What the last original cd you bought?
MADAGASCAR2

2.Do you easily get boring with your old clothes and often buy new one?
yES

3.How do you protect your privacy and not being too familiar?
NOT NECESSARY TO DO SO

4.Rihanna or Britney?
NO ,NOT AT ALL

5.What if there's people get jealous of you?
THERE'S NOTHING TO BE JEALOUS I AM JUST LIKE OTHER ORDINARY PEOPLE

6.What do you think of young kids like Miley Cyrus and Lindsay get fame too early?
I DON'T THINK IT'S IMPORTANT TO ME AT ALL ... NOT AT ALL ! SORRY

7.Are you like to SHOW OFF to other people?
SHOW WHAT ? MY HOT STUFF...? hE hE

8.What do you think about football?
yEA BAGUS BUT NOT AMERICAN FOOTBALL

9..If you're a A-list superstar,will you demand?
mESTILA OF COURSE... WHAT ELSE ?

10.What you do if someone write nasty things about you on public toilet wall?
MAKE SURE WITH MY PHONE NUMBER AND DON'T FORGET MY WEB SITE TOO.. HEHE

11.Will you get histeria if your cousin try to steal your bf/gf?
NGAK APA APA DONG, BISA CARI CEWEK YANG LAIN LO...

12.Besides fs,what website do you invite?
HARAKAH ON LINE

13.What is your handphone number?
999

14.What you afraid in your life?
MAIN API

15.Why you afraid of it?
PANAS !

I AM NOT GONNA TAG SESIAPA... NO NO NOT THIS TIME !

Read more...

Style Makan Orang Pompuan (wajib baca)

Kalau korang tak perhati betul betul, korang tak kan dapat lihat perbezaan style makan orang lelaki dan jugak style makan orang pompuan. Di bawah nie aku perlihatkan sedikit perbezaannya, mula dengan lelaki dulu...

LELAKI style dia begini...
1- Waktu rehat,terus jalan ker tempat makan
2- sampai kedai makan,masuk...
3- Amik pinggan.
4- Amik nasi
5- Amik lauk pas tu amilk air
6- Ke kaunter bayar nasix dan air sekali
7- Makan
8- Habis makan
9- Pergi surau
10- Balik office sambung kerja

PEREMPUAN pulak begini...
1- Waktu lunch, jalan terkedek kedek ke kedai makan
2- Peratikan orang lain waktu jalan, tengok aper yang orang lain pakai
3- Buat ulasan tentang orang yangg diorang tengok tu
4- Sambil jalan betul betulkan tudung,tengok pakaian sendiri pusing pusing lihat belakang sendirix, tengok tengok kasut sendirix
5- Tengok pulak pakaian orang lain terutamanya pakaian yg lebih cantik dari yang dia pakai lalu sambil berkata kata dalam hati (tah la kata apa sebab aku tak dengar...)

6- Sampai kedai makan, jenguk jenguk lauk dulu...
7- Terasa ramai orang carix kedai lain...
8- Jalan lagi Masuk kedai lain pulak sampai puas hati
9- Survey lauk lagi dua tiga minit
10- Cari pinggan amik pinggan tu
11- Belek belek pinggan tu, alamak tak bersih ! Eeee !!! tukar pinggan la pulak !
12- Lap pinggan dgn kertas tisu puas hati senduk nasi
13- cedok sikit sikit jea, campur semua sekali pun masih sikit jea
14- Keluarkan balik nasix tu... terasa teramik banyak la pulak
15- Buang sikit lagi... sebab masih banyak tinggal sejemput pun rasa banyak jugak lagi.
16- Cari pula lauk, survey lagi..sendok sana senduk sini..
17- Amik kuah sikit jea
18- Lihat bekas lain, amik kuah jugak lagi..
19- Jengok lagi,sambil jeling jeling org lain
20- Baru la amik lauk, sambil telan air liur sendiri...
21- Pusing tempat sayur pulak, amik sayurpun sikit jugak selepas tawaf dua tiga kali
22- Ke kaunter bayaran
23- Tengok balik pinggan, bisik dgn kawan 'Alamak banyaknya aku amik..'
24- Berapa ? sambil keluarkan duit
25- Buat isyarat mata dgn kawan sebelah nak gi tau 'mahal'
26- Bukak dompet yang tak berjenama, belek2 celah kad bank, kad nama, celah gambar bakal laki, gambar mak ayah gambar anak sedara.

27- Keluarkan duit, bayar, amik baki duit, tutup dompet amik nasi , carix tempat duduk
28- Dah dapat tempat duduk Alamak kotor la pulak.... carix tempat duduk lain
29- Dah jumpa tempat duduk maka duduk la...
30- Alamak... air tak oder lagi ! haduuuh...
31- Sambil betulkan tudung tinjau tinjau org nak amik oder air
32- Air dah sampai
33- Alaaaa... lupa la pulak sudu garpu !
34- Bangun amik sudu garpu
35- Start makan,
36- Berenti makan jap
37- Bangun gi amik tisu
38- Duduk balik
39- Kesat mulut dengan tisu tadi sebab kuah dah mengalir kat dagu
40- Sambil mengunyah sambil perati orang...
41- Cuit kawan sambil tunjuk dengan mulut, ada pasangan yg tak secocok, laki ensom, bini size XXL

42- Senyum sinis
43- Habis makan
44- Makan Separuh jea
45- Kenyang katanya !
46- Letak sudu
47- Letak garpu
48- Pinggan tolak tepi
49- Borak lagi
50- Katanya di sini makan tak sedap !
51- sambung ngumpat... kali nie pasal member se office, ada jea yg tak kena..
52- Jam 2.00pm balik office amik barang barang make-up
53- Masuk toilet la pulak
54- Tenyeh gincu, tepek bedak sapu ubat ketiak masam
55- Terus jalan ker SURAU
56- Tak jadi gi surau
57- Eh..! Baru teringat minggu nie tak leh semayang, bulan gerhana...
58- Sambil tengok jam tangan, slow jea balik opis nak sambung kerja la konon..
59- Start buat kerja
60- Berenti kejap, periksa hp kalau ada SMS masuk
61- Senyum sorang sorang
62- Balas SMS, kata kat boipren/laki jangan lupa jemput balik nanti
63- Tengok jam tangan,bandingkan jam kat opis kalau kalau jarum jam tak sama
64- Menguap, dah besar mulut baru teringat nak tutup

He he he cukup la tu sampai 64... tu pun dah jauh terlajak aku merepek !
Ha ha ha Aku tulis nie bukan kerana nak kutuk kutuk orang pompuan tau.... tapi kerana sifat kasih pada sesama insan dan menyatakan kasih sayang ku.... he he he kita sama, semuanya sama apa yang ada hanyalah kehidupan !
macam lagu Ramli Sharip tu...

Read more...

Lagi Award Dari Tirana

Emmm..., setelah terkilan dengan terlepasnyer Rita Rude aku diberikan award oleh Tirana The Best Blogging Buddy, kepada Tirana aku ucapkan bebanyak terima kasih kerana pemberian ini semuga anda sentiasa dirahmati Allah selalu. Di harapkan juga semoga dengan pemberian ini aku tidak lagi merasa terkilan dengan terlepasnya Rita Rude... lepas nie terpaksa la aku try impit Rozita Cik Wan pula... ! hehe

Kepada Tirana Terima Kasih sekali lagi !

Read more...

Aku pun Terkilan





Bukan kerana kau nikah di Thailand.Bukan kerana kau pilih lelaki tu jadix laki kau, sebabnyer kau kawin tak habaq mai kat aku... tu jea yang aku bengang ! Tapi kalau kau pilih aku pun o.k gak tak dea siapa yang terkilan... tak gitu ? hehe

Read more...

Tobat Aku Tak Nak Sunat Lagi !



Upah 10,000 pun suruh aku sunat sekali lagi aku tak nak sakit wooo..!

Read more...

Bagaimana Lelaki Idaman Anda ?




Bagaimana Lelaki Idaman Anda


pandai memasak

pandai merayu
pandai berkata-kata
pandai mencari wang
pandai membelai
pandai agama
pandai bertolak ansur
pandai bergurau
hebat di ranjang
lain-lain..sila nyatakan...
atau macam aku nie ker ?

Read more...

Ibadah Korban Di Tempat Aku


Hujan sejak awal pagi, namun kemeriahan tetap dirasai seperti tahun tahun yang lalu Ibadah Korban tetap dimulakan pada jam 9.45 pagi. Tahun ini sebanyak lapan ekor lembu dikorbankan
Pak Uda , Pak Din dan remaja berpadu tenaga membelasah daging sembelihan
Kerja kerja membungkus sebelum daging diagih agih kepada penduduk tempatan
Tulang tulang dipotong mengunakan mesin, lapan ekor woooo... mana boleh pakai kapak ! Macam biasa la... sup tulang la apa lagi ?
Sup tulang sedang dimasak untuk dinikmati oeh semua yang hadir...,
macam nie la tiap tiap tahun


Read more...

Celah Kangkangnya Tertusuk



ALOR STAR: “Saya menjerit kesakitan sambil berkali-kali minta mereka (rakan-rakan) cabut kayu itu kerana tengok banyak darah mengalir, tapi tak siapa pun berani.” Begitulah kata Mohd Zain Hamid, 48, ketika menceritakan detik cemas apabila sebatang kayu patah sepanjang kira-kira satu meter tertusuk sedalam kira-kira 10 sentimeter pada kerandut telurnya dalam kejadian di Kampung Batu 17, Jalan Alor Star-Sungai Petani di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang kelmarin, Mohd Zain serta beberapa rakan sedang membantu anak saudaranya menurunkan sebuah jentera pembajak dari atas sebuah lori di kawasan rumahnya. Pesawah itu berkata, sebelum kejadian, mereka menghidupkan enjin jentera pembajak bagi memudahkan ia dibawa turun dari lori berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, sebelum sempat ia dikawal sepenuhnya, jentera berkenaan tiba-tiba menggelungsur dari atas lori menyebabkan mereka cemas. “Saya dan dua lagi rakan yang ketika itu berada berhampiran lori terus mengelak, namun kayu yang diletakkan pada bahagian tayar jentera itu tiba-tiba patah, sebelum terpelanting dan menusuk bahagian kemaluan saya.

“Pada ketika itu, saya menjerit kesakitan dan melihat seluar berlumuran darah lalu menyuruh mereka mencabut kayu yang tertusuk itu tapi mereka tak berani. “Saya percaya mereka tak mahu mengambil risiko berikutan bahagian yang tercedera itu terlalu sensitif,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, malam kelmarin.

Dia kemudian dikejarkan ke HSB kira-kira 30 kilometer dari tempat kejadian dengan kereta oleh beberapa rakannya. Katanya, ketika dalam perjalanan, dia terpaksa memegang kayu yang tertusuk sedalam kira-kira 10 sentimeter di bahagian kelangkangnya dan hanya mampu melihat darah mengalir tanpa henti sambil ditenangkan rakan.

“Perjalanan ke hospital dirasakan saat paling menyeksakan. Saya rasa perjalanan itu terlalu jauh dan hanya mampu berdoa supaya segera tiba di hospital,” katanya. Difahamkan, kayu berkenaan diletakkan pada bahagian tayar sebagai ‘laluan’ untuk memudahkan jentera itu diturunkan dari lori berkenaan. Mohd Zain yang dirawat sebagai pesakit luar terpaksa menerima 10 jahitan akibat luka di tempat sulitnya.

Katanya, dia akan menyimpan kayu itu untuk dijadikan bukti kenangan pahit yang dialaminya kerana menusuk kemaluannya.

WAAAAAA..... tertikam kat telo ... kalaulah korang kat sini kena mcm tu....

Read more...

Wei... dapat lagi Kamsiah Kasix !

KAN aku dah cakap dulu , tiap kali Kamsiah dapat aper aper biasanyer dia mesti pass kat aku punyer...! banyak dia bagi aku kali nie, tapi aku amik satu jea la... segan la nak amik banyak banyak ! Mana la tau lain kali bila dia dapat aper aper dia tak nak pass lagi kat aku, rugi la kan ? he he he...

Minggu lepas masa aku lepak lepak kat Utara teringat kat dia... aku bayangkan kalau aku singgah kat umah dia tentu dia masak power powewr punyer ! Korang mana tau Kamsiah nie pandai masak wooo... setakat masak untuk lima puluh orang selamber jea dia..!

Wei ! gua cakap lu kalau korang gi Kulim jangan luper singgah umah dia, sah korang dapat makan kaw kaw punyer kurang2 pun Mee Howliaw...! tapi untuk bloger pompuan jea tau yang boleh masuk umah dia. Bloger lelaki tunggu kat luar pagar, jangan banyak soal ! hehe . Lagi satu jangan nak ngorat anak dara dia, satnie tak pasal pasal kena pelangkong dengan abang dia, heyyy... aku tak jamin !

Eh aku nie melalut pulak... apa pun terima kasih sekali lagi untuk Kamsiah yang baik hati semoga bahagia selalu di samping keluarga tersayang, Salam !

Read more...
Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP