Nasix Bungkus Padi Huma Rm4

sape2 yang masih hidup selesa dgn ekonomi yang haprak pada ketika ini harus bersyukur kerana.. majoriti rakyat tgh nak mampos... taraf kemiskinan di selangor meningkat kepada 30% bile Tan Sri Khalid Ibrahim umum naikkan penanda ara kemiskinan dari RM7++.++ kepada RM1500... see.. 30% you.. kat lembah kelang dgn RM1500 camne nak idup..? hay tak tau ler..

nasik bungkus +sayur + telur masin = rege RM4, tu pun pakai beras hancur, cam beras huma.. very very teruk lagi mau cakap ekonomi kita masih kukuh... poorah cet vakrak..!!! Pak Bodolah, baik engkau raun raun satu malaya paksa semua peniaga turunkan rega barang... dan bukak monopoli pengeluaran barangan tertentu kepada kaum bumiputra,takyah citer pasal ketuanan melayu !

Pak Bodolah yang jelas mengharukan...
ini bukanlah kaitan apa dengan aku sebenarnya . namun bila sembang dengan rakan2...jelas keadaan memang memang mengharukan . dengan bertambah bilangan kilang di sini yang terpaksa ditutup... kesah2 harga barangan yang makin naik mendadak meskipon rega minyak makin dah turun

Kesah2 janji2 kerajaan untuk memantau yang saban waktu terus bercakap dan bercakap tanpa hasil walau sudah sekian lama, nampaknya tak berhasil langsung... namun tadi berita tengahari aku lagi cukup terharu... bila dalam ucapannya paklah menggesa rakyat jangan mendengar hasutan liar, kerananya kununnya ekonomi kita masih kukuh

Aduhh Pak Bodolah...
rakyat tidak mengerti sebenarnya apa ekonomi kukuh atau tidakkkkk...! tapi rakyat hanya mengerti depa semakin terhimpit . anak2 yang bersekolah harus disuap nasi kemulut dan tolong laa... tak usahlah diulang2 retorik yang sudah jelak dengar dah.Nyanyi la lagu lain yg kami tak pernah dengar pulak asal bengang boleh hilang !

wei ko sokongsaper hah...? kan aku cakap dulu... korang kena kencing....!!! hehe

4 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

pink_butterfly 4 November 2008 at 17:57  

salam...awk, jom exchange link...

pink_butterfly 4 November 2008 at 21:41  

ok,sy da add awk...thanx,k...

Ietams 5 November 2008 at 09:28  

BILE ler ekonomi nak elok balik kan..

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP