Siapa Concern Stock Market Merudum ?

Pagi tadi drop punyala banyak...Ada sape concern ? Rakyat M'sia masih dok stim dgn scandal... konspirasi wayang gambar najib vs anuar.. Sampai lupa...sedangkan economy negara ni semakin nak merundum... Ini terjadi mungkin lanjutan dari kes ketidak tentuan politik malaysia kebelakangan ni.

Pemimpin no 1 dan 2 malaysia tengah masalah. Pak Lah dijangka akan didesak turun nanti. Orang no 2 abang bijan tu dgn skandel atantoya & bini dia. Tetiba Anwar yg sebelum ni harapan pelabur luar utk stabilkan balikekonomi masa depan dituduh meliwat pulak. So sebagai langkah berjaga-jaga, pelabur luar + dalam, cabut la.dulu lagi orang dah cakap..apa yg kita lakukan sekarang akan ada kesannya pada masa akan datang.Sekarang dah pun terjadi, suka tak suka kena la hadapi...Yg aku angin..bukak surat khabar cite scandal tu ini...Bukak internet pun sama... macama tak kesah apa nak jadi kat kita sok... Ada kerja ke lagi ke esok... Ada cukup duit tak nak beli makanan...? Berapa kerat rakyat M'sia yg concern pasal stock market ? Tu la pasal...rakyat malaysia lebih suka stock geli2 daripada stock market...huh !

Kira berjaya sungguhlah agenda kerajaan gunakan main stream utk mengalihkan pandangan rakyat drpd hidup dok pikiaq susah sbb nilai ringgit yg menyusut kepada..gossip dan scandal yg lebih menarik...sedangkan semalam, sebab teknikal problem Bursa Msia rugi RM450,000. Aku dulu ada laa follow sikit sikit... so tadi aku gi jengok jengok BSKL, mak oi...banyaknya yg loss drpd gain...! mahu jahanam Malaysia lepas ni...orang orang Cina sendiri pun dah naik pening. sebab diorang nie yg banyak monopoli bab bab saham nie.

Ini lah jadi nyer bila pemimpin sayang politik lebih drpd sayang negara terima jer lah... dah memang rakyat suke diperlakukan mcm tu... peduli haper mereka pasal ekonomi, Satu hal lagi rakyat Malaysia pulak gemar pada slot hiburan, kebetulan pulak orang malaysia suka dengan cerita2 skandal...tambah2 lagi yg ade sex-sex sikit. Cuma malam jumaat jea baca yasin...tolak bala la konon !

Letak jawatan ganti dengan puak tu jugak hasilnya tetap sama... sana kasi kacau sini kasi kacau.. last last yg menderita pasti bukan Pak Lah, bukan Dato Najis... puak puak nie kayaraya, kita la yg akan jadi mangsa dan papa kedana... hantu hantu nie pandai berjanji jea... selagi boleh semua nak dibalun ! Ingat ini hanya permulaan.... banyak lagi bakal terjadi selepas ini silap aribulan bakal jatuh kaw2 lepas nie... harap2 takde la teruk sangat... sakit wooo...!

Nasib baik juga majority pelabor KLSE ialah orang Cina. Kalau bankrupt pun, maybe nisbah 9 orang Cina, seorang melayu.

dalam perkembangan lain
HARGA PETROL DI NEGARA BUKAN JIRAN
Iran Rm0.29 seliter , UAE Rm1.19 seliterVenezuela Rm0.16 seliter , Nigeria Rm0.32 seliter
Arab Saudi Rm0.38 seliter . Mesir Rm1.03 seliter Kuwait Rm0.67 seliter , Brunei Rm2.03 seliter
MALYSIA BOLEH RM2.70 seliter !

0 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP