Mungkinkah Anak Kita



Kalau lihat muka tu macam orang melayu... cuma jika dilihat dari penampilan tak langsung

menunjukan walaupun cirit-cirit orang melayu kesian budak nie..., dia nampak berbangga... tapi dia tak tau ramai jugak yang menyampah...mungkin jugak ramai yang benci... yang suker pun tentu banyak jugak... tentunya geng-geng yang sewaktu dangannya jea la.

Ok ! tak pea... kita tinggal dulu... hal melayu atau bukan melayu, cuma jangan tengok lama-lama gambar kaldai tungangngan tu, nanti juling pulak bijik mata...

Soalnya sekarang apa yg boleh kita harapkan dari remaja seperti ini bagi membela negara bangsa apa lagi agama...? Boleh ker kita harapkan orang yang seperti ini memimpin negara di masa hadapan ? Apakah orang seperti ini memahami budaya bangsa dia sendiri ? dan Apakah orang seperti ini benar benar memahami kehendak agamanya selama ini...?

Marilah kita berdoa agar keturunan kita diberi pertunjuk oleh Allah kepada keberkatan, keturunan yang tidak lalai menyebut nama Allah dan tidak meninggalkan solat berpuasa dan
menghormati kedua ibu bapa dan guru gurunyaMaka berdoa la kita juga agar menjadi dan mendapat zuriat anak anak yang soleh dah solehah...yang berbakti pada agama ibubapa dan negaranya.

Jangan jadi penyamun...Tuhan tak suker !

0 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP