Boleh Jalan La...

Still nak putarbelitkan keuntungan petronas and kos operasi... aku yg tak pandai ni pun boleh faham sikit sikit soalan PKR mana pegi wang royalti yg dibayar oleh petronas utk kerajaan yg seharusnya digunakan untuk tampung beban rakyat kesan lonjakan harga minyak? cuba pikir ape projek yg paklah buat skrg ? dulu masa net profit sikit pun ada jugak nampak hasil... Tapi sekarang projek banyak batal, pastu ambik lagi duit rakyat kononnya kerajaan dah tak mampu nak bagi subsidi... kerajaan langit Pyah Pin 100 kali lagi bagus buat replika gergasi bukannya mintak cukai dari penduduk pon,

Setiap benda ada faktanya,kita sokong atau bangkang bersandarkan fakta bukan sokong buta tuli atau taksub dgn pemimpin. Sebab sayang pemimpin angguk saja apa dia kata,atau melihat bedasarkan fakta? politicians will always be politicians, they might tell u the truth but might not be the whole truth...Orang yang baca tak pakai otak akan melongo saja baca paling-palingpun kata bijaknya pemimpin tu...org yg berpikir akan kaji lagik, Berapa harga gas yg dijual pd IPP ? Berapa yang TNB kena beli dari IP ? Apa kesan langsung pada harga elektrik pada pengguna?

Moralnya,jadilah sorang yg berilmu...jangan takat tau angguk saja..!

0 Cucuk Satay Tak Habis Makan... Comment Sikit !:

Related Posts with Thumbnails

Lorem Ipsum

E-mail kan kepada..... sheikh@mytownkajang.com

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP